Podczas nauki zdalnej uczniowie klas licealnych realizowali tematy z zakresu subkultur czyli grup, głównie młodzieżowych, przeciwstawiających się  tradycyjnym instytucjom, wartościom czy normom obowiązującym w rzeczywistości społecznej. Uczniowie klasy 2a i 2b LO samodzielnie przygotowali i prowadzili lekcje dotyczące charakterystycznych elementów wybranych subkultur. 

 Lekcje miały formę prezentacji, w których zawarliśmy ciekawe informacje m.in. o: hippisach, punkach, emo, blokersach, hip-hopowcach , pacyfistach i szalikowcach. Poznaliśmy ich kulturę, ideologię, zewnętrzny wizerunek, sposób spędzania czasu, zwyczaje, które pielęgnują. Nasze prezentacje zawierały pokazy charakterystycznych dla danej subkultury strojów, fryzur, tatuaży, akcesoriów czy fragmenty preferowanej muzyki. Dzięki tym zajęciom przekonaliśmy się, że świat ludzkich emocji, zainteresowań, wyrażanych idei jest różnorodny. Czasem byliśmy zafascynowani, czasem zniesmaczeni daną grupą. Nie koniecznie musimy utożsamiać się z którąkolwiek. Najważniejsze, aby uczyć się tolerancji i obiektywizmu w postrzeganiu innych. 

1. SUBKULTURA HIPISÓW – przygotował Kacper Borowski kl. II a LO

2. PUNK – SUBKULTURA MŁODZIEŻOWA – przygotował Szymon Ruszel kl. II b LO  

3. HIP-HIPOPOWCY – przygotowała Klaudia Majer kl. II a LO

4. PACYFIŚCI – przygotował Tomasz Mazur kl. II a LO  

5. BLOKERSI – przygotował Michał Ząbek kl. II b LO 

6. EMO – przygotował Miłosz Wiater kl. II a LO

7. SZALIKOWCY przygotował Bartłomiej Hnatyk kl II a LO